Monday, August 6, 2012

Travel mengejar masa


Last Sunday 5hb Ogos, lama tak berbelanja tingkap di IKEA. Mengingatkan some kue raya yang dijual di IKEA sedap at reasonable price, so we travel ke sana lepas hantar our maid to KLIA yang mau mudik ke kampung sempena hari lebaran 2012.
Arus trafik sangat deras di kencana IKEA Damansara. Nak carik parking 15 minit. Usai tiba di galeri IKEA, kok sih gak ada kue nya. Harus season ni diorang tak jual. Okay lah, jalan-jalan aje di area ACE Hardware dan naik atas IPC ni.

Kita jumpe gerai buah-buahan stall yang menarik.

Kedai kopi & roti.

Dan bahan-bahan yang dibeli untuk permulaan seni clay craft di www.yenji.com.my atau http://www.facebook.com/yenjiclaycraft Estimated RM50.00


Lepas turun dari kedai clay craft ni, meluncur bawah ke mezzanine IPC Shopping Centre dan bawahsedar, terjumpa pula stall yang jual kue-kue dulunya ada di IKEA. Jumpe juge kue ni. The personnel yang jual kue tu bilang, IKEA is no longer take from them. Sebab salah perhitungan. Padan lah dulu jual at RM10 per container. “Kami masih jual harga lama cuma ada sikit naik lah. To pay rental lot dekat sini mah” kata dia. “ We offer buy 5 free 1 “
OK lah. Consider RM12.50/container. Kenaikan RM2.50 selepas 7 tahun lalu.

These are some of the cookies & bakeri yang sama cuma dijual di luar lokasi IKEA.






Habis membeli, travel mengejar masa untuk sampai awal ke Batu Pahat kerana khuatir mata menurun dengan kuasa tenaga 5watt. Alhamdulillah, solat tarawih & witir selesai dilaksana.

1 comment:

  1. Berbelanja tingkap he he he itu rupanya terjemahan utk window shopping ye...good good .

    Saya pun pernah buat bunga dgn clay tu. Belajar dgn yenji :)

    ReplyDelete